Wyszukiwarka jako narzędzie marketingowe

Dla większości internautów jednym z najważniejszych punktów na internetowej mapie jest wyszukiwarka internetowa. Dzięki takim wynalazkom jak Google surfowanie po Internecie jest wygodniejsze i bardziej sprawne. Wyszukiwarki porządkują i selekcjonują informacje w wirtualnej sieci, czyniąc to za pomocą algorytmów, czyli coraz inteligentniejszych formuł analizujących co może być ważne i przydatne dla każdego z użytkowników sieci. Tego nie mogli przegapić marketingowy, skutkiem czego wraz z uruchomieniem wyszukiwarek wymyślono pozycjonowanie. Jest ono oparte o zasady działania algorytmu PageRank wyszukiwarki Google, które generalnie polegają na analizie linków prowadzących do określonej strony. Witryna, do której prowadzi niewiele i w dodatku mało wartościowych linków, w wynikach wyszukiwarki będzie pokazywana na bardzo odległych miejscach. Badania pokazują, że jest to bardzo niekorzystne dla właścicieli takiego serwisu. Dzieje się tak ponieważ internauci najczęściej interesują się tylko pierwszą stroną z listy wyników wyszukiwania. A nawet ograniczają się do sprawdzenia kilku pierwszych wyników wyświetlonych na stronie („złoty trójkąt Google”). W właścicielom stron czy sklepów internetowych musi zależeć na wypozycjonowaniu strony, by znalazło się na wysokim miejscu listy wyników wyszukiwania.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Design: