Wszyscy wiedzą, że o wiele lepiej jest zająć wyższą pozycję niż wylądować na jakimś dalszym miejscu. Tak jest przecież we wszelkiego rodzaju rywalizacji, zarówno tej najpopularniejszej i śledzonej przez miliony, czyli konkurencji sportowej, jak i w zawodach naukowych, zmaganiach firm i starciach artystycznych. Prawda o wyższości pewnych miejsc nad innymi znajduje swoją realizację współcześnie także w świecie wirtualnym. Powodzenie jakiegoś projektu, na przykład nowego wynalazku czy założonego właśnie przedsiębiorstwa, zależy bardzo często od tego, jak szybko użytkownik wyszukiwarki internetowej jest w stanie dotrzeć do odpowiedniej strony. Nawet najlepsza firma, która w wynikach popularnych wyszukiwarek znajduje się nisko, ma małe szanse na powodzenie. Internautom nie będzie się chciało przeszukiwać długiej listy wyników, prawdopodobnie zdecydują się więc tylko na te, które wyświetlą się już na górze pierwszej strony wykazu. Nawet jeśli nie są to wcale dobre oferty, to skuteczne pozycjonowanie zwiększa ich szanse na zwycięstwo z rywalizacji o klienta. Czasem liczy się nie jakość produktu, a jakość optymalizacji internetowej witryny producenta. Warto więc znaleźć się w wyszukiwarce wyżej od innych firm, bo gwarantuje to sporą liczną kliknięć na stronie i wzrost zainteresowania ofertą.
Warto być wyżej

