Znalezienie odpowiedniej, wartościowej informacji nie zawsze jest czynnością prostą i skuteczną. Wyszukiwarki internetowe wynalezione zostały po to, żeby umożliwić użytkownikom Internetu wyselekcjonowanie informacji dla swoich celów. Jednocześnie wyszukiwarki stały się funkcjonalnym narzędziem marketingowym. Sztandarowym przykładem jest tu Google, amerykański gigant, który zdominował rynek wyszukiwarek i osiąga z tego tytuły bardzo znaczne dochody. Ten sukces był możliwy dzięki opracowaniu algorytmu tekstowego PageRank. Google zyskało wielu użytkowników i zaczęło na nich zarabiać, za sprawą między innymi systemu linków sponsorowanych AdWords. W ich ślady próbują pójść także inni specjaliści od marketingu internetowego. Z usługi pozycjonowania skorzystać może każda firma czy indywidualny administrator strony. Pozycjonowanie oparte jest na działaniu algorytmów wyszukiwarki i polega na promowaniu określonych fraz kluczowych poprzez zewnętrzne względem tego serwisu strony. Tak jest w przypadku umieszczanych w Internecie artykułów pre-sell z kluczowymi frazami. Teksty te zawierają link do promowanych stron. Wszystko ma służyć umiejscowieniu strony na pierwszych lokatach w wynikach wyszukiwania. W rezultacie dzięki niewielkim nakładom strona zyskuje wiele odwiedzin użytkowników, zatem klientów.
Pozycjonowanie stron daje przewagę

