Pozycjonowanie metodą ilościową i jakościową

Metoda ilościowa polega, jak sama nazwa wskazuje, na pozyskaniu jak największej ilości linków prowadzących do pozycjonowanej strony www. To, gdzie znajdują się te linki, ma drugorzędne znaczenie. Cześć procesu tego typu pozycjonowania jest automatyczna i wykorzystuje głównie systemy wymiany linków, czyli tzw. SWL, SeoAddery oraz ostatnio PrecloAddery. Koszt tej metody to od 50 do 150 zł miesięcznie za jedno słowo kluczowe. Można też znaleźć tańsze oferty, ale profesjonalne firmy odradzają korzystanie z takich rozwiązań. Zazwyczaj cena za dane słowo jest ustalana na podstawie liczby stron pojawiających się w wynikach wyszukiwania, chociaż często nie ma to związku z trudnością frazy, która też jest kryterium wyceny. Natomiast metoda jakościowa, odmiennie od ilościowej, polega na pozyskiwaniu linków z dobrej jakości domen, będących powiązanymi tematycznie ze stroną pozycjonowaną. Drugi aspekt to położenie nacisku na wysoką jakość pozycjonowanej strony, czyli optymalizacji pod względem SEO oraz treści umieszczonych na stronie. Koszty są tu wyższe. Konieczna jest analiza słów kluczowych wartych pozycjonowania oraz optymalizacja strony pod ich kątem. Cena końcowa zawiera już obydwa te elementy i jest to często wydatek rzędu kilku tysięcy złotych miesięcznie, w zależności o tematyki.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Design: