Polacy mają dziwną skłonność do udawania, że znają się na wszystkim. Jeśli coś im się w domu zepsuje, to nie wezmą porządniej ekipy, tylko będą próbowali naprawić sprzęt sami, aż wreszcie kopnie ich prąd lub po prostu spalą mieszkanie. Takie tendencje dotyczą też pozycjonowania stron internetowych. Zamiast wynająć specjalistyczną firmę, niektórzy przedsiębiorcy na własną ręką starają się poprawić optymalizację swojej witryny, korzystając z metod o których coś kiedyś słyszeli, ale z reguły jednak niewiele i bardzo dawno. Efekty bywają straszne, a wyczyszczenie skutków niefachowych zdań zajmuje potem profesjonaliście więcej czasu, niż gdyby został od razu poproszony o wykonanie porządnego pozycjonowania. Samodzielność to pożądana cecha w ludziach, ale nie w każdej sytuacji. Czasem lepiej dostrzec, że nikt nie jest ekspertem absolutnie od wszystkiego. Niefachowo przygotowana potrawa może kogoś otruć, a nieprzemyślany internetowy marketing może zatruć i tak już pełną bałaganu Sieć. Dla dobra własnych firm i komfortu użytkowników Internetu przedsiębiorcy nie powinni skąpić na solidne firmy pozycjonujące witryny. Prawdopodobnie taki biznesmen nie próbowałby sam produkować własnoręcznie sprzętu, który sprzedaje. Świat wirtualny na tej samej zasadzie powinien zostawić ludziom, którzy wiedzą, co robią.
Polegać na fachowcach

