Podstawy pozycjonowania stron

Dynamiczny rozwój Internetu, skutkujący powstawaniem kolejnych milionów serwisów internetowych, stron firmowych, komercyjnych i prywatnych, doprowadziło do konieczności rozwiązania problemu uporządkowania i selekcji danych. Zwykły użytkownik miał duże kłopoty ze znalezieniem interesujących go treści. Tym większą rewolucją było wprowadzenie wyszukiwarek internetowych z Google na czele, które zdominowało tą branżę. Dzięki temu specjaliści zyskali nowe narzędzie marketingowe. Firmy zdobyły nowy sposób dotarcia i pozyskania klientów. Potencjalni klienci z kolei większe możliwości wyboru, mają lepszy dostęp do większej ilości konkurencyjnych ofert. Wyniki wyszukiwania nie są wyświetlane w Google bezładnie, a przeciwnie, do ich działania wykorzystywane są algorytmy jak PageRank. Specjaliści od marketingu w sieci na podstawie znanych elementach algorytmów wyszukiwarek stworzyli techniki pozycjonowania. Pojęcie to przyjęło się w Polsce jako wymienne dla terminu optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych. Od tymi określeniami kryje się każdy proces, który prowadzi do wywindowania w wynikach wyszukiwania dowolnego słowa i frazy. W ten sposób każdy, anonimowy dotąd w Internecie usługodawca czy producent, może wypromować swoją firmę. Jej dane kontaktowe będą pojawiać się w na szczycie listy wyników.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Design: