Ogólne wytyczne pozycjonowania

Jednym z kluczowych terminów dla marketingu internetowego jest pozycjonowanie. W polskim nazewnictwie odnosi się on do optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych czyli SEO (search engine optimization). Pojęcia pozycjonowanie i optymalizacja są u nas używane zamiennie. Jednak znaczenie tego pierwszego dotyczy głównie tych sposobów kształtowania pozycji danej strony w wyszukiwarce, które polegają na pozyskiwaniu wartościowych linków (odnośników) zewnętrznych. Optymalizacja stron jest pojęciem szerszym niż pozycjonowanie, ponieważ dotyczy także zawartości samej strony, która docelowo ma być pokazywana na wysokich pozycjach w wyszukiwarce. Te z kolei zabiegi można podzielić na czynności z jednej strony mające na celu dostosowanie treści witryny do wyrażeń kluczowych dla kampanii a z drugiej na wprowadzaniu zmian w kodzie strony. Generalnie ujmując pozycjonowanie, to szeroka kategoria wszystkich technik bazujących na działaniu algorytmów wyszukiwarek, jak PageRank u Google. Wykorzystanie mechanizmów tych algorytmów ma doprowadzić do tego, że określone witryny będą pojawiać się na czele listy wyszukiwania w Google po wpisaniu wybranych fraz kluczowych. Pozycjonowanie uznawane jest za najskuteczniejszą metodę promocji strony w Internecie. Pozwala niskim kosztem zwiększyć ilość jej odwiedzin.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Design: