Pozycjonowanie stron to zespół technik marketingu internetowego, który rozwinął się wraz z postępującym rozwojem wyszukiwarek internetowych z Google na czele. Wyszukiwarki stały się w ten sposób narzędziami marketingu, choć początkowo miały przede wszystkim służyć selekcjonowaniu i wyszukiwaniu informacji w Internecie. Do tego celu wymyślone zostały algorytmy takie jak PageRank w wyszukiwarce Google, który stał się podstawą jej sukcesu i dominacji na rynku wyszukiwania. Algorytmy są nieustannie modyfikowane, tak że stają się coraz bardziej inteligentne a wyszukiwarki umożliwiają skuteczniejsze wynajdowanie potrzebnych informacji. Jednocześnie wyszukiwarki to coraz bardziej użyteczny instrument marketingowy. Co więcej, pozycjonowanie, a szerzej rozumiana – optymalizacja (SEO) jest sposobem na kampanię promocyjną nie tylko skuteczną, ale i wyjątkowo tanią. Dodatkowo możliwą do przeprowadzenia na dowolną skalę. Cel jest zawsze ten sam: określona witryna w Internecie musi pojawić się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania po wpisaniu konkretnych słów i fraz. Efekty pozycjonowania widoczne są po czasie kilku dni do kilkunastu tygodni, a efekty utrzymują się tak długo, jak stosujemy techniki pozycjonowania. To skutek toczącej się na polu wyszukiwarek ciągłej wojny na pozycjonowanie.
O co chodzi w pozycjonowaniu

