Pozycjonowanie (z angielskiego SEO) jest jednym z najbardziej efektywnych działań reklamowych i promocyjnych w sieci. Celem pozycjonowania jest ułatwienie internautom i klientom w dotarciu do konkretnej, danej strony poprzez wyszukiwarkę. Skuteczna optymalizacja stron i ich rejestracja w wyszukiwarkach jest oceniana jako najlepsza oraz najskuteczniejsza metoda na realne zaistnienie strony w necie. W porównaniu z płatnymi linkami, pozycjonowanie strony internetowej jest metodą stosunkowo tanią, a zaistnienie wysoko w rankingu wyszukiwarek internetowych dość prędko ten koszt zwraca. Tak naprawdę w wielu przypadkach pozycjonowanie wydaje się być absolutnie niezbędne. Jeśli już zainwestowaliśmy, często wcale niemałe pieniądze, w zbudowanie witryny internetowej, to naturalnym przedłużeniem tego działania powinna być decyzja o usłudze pozycjonowania. W przeciwnym wypadku może się okazać, że nasza piękna strona jest odwiedzana tylko przez naszych krewnych i znajomych, a świat nie ma szans się o niej dowiedzieć, bo wisi dopiero na 79 pozycji w wyszukiwarce. Pozycjonowanie rozwiązuje ten problem, umieszczając naszą witrynę w pierwszej dziesiątce Top 10, na pierwszej stronie wyszukiwarki, przykładowo w Google, która jest wyszukiwarką o prawdopodobnie największym udziale na rynku polskim.
Co to jest pozycjonowanie

